måndag 6 april 2015

Mona-Lisa

Hej dagboken,

I går var en fullspäckad dag. Först gick papsen upp och satte på braskaminen och fixade välling, så att jag kunde få äta. Sedan ordnade vi frukost åt papa och papsen. jag gillar att äta frukost två gånger. När papa och papsen äter får jag en macka, fast utan någonting på. Sedan får jag en färskpressad apelsin. Mums!

När jag sov middag, så var jag inte så värst sömnig, så jag låg jättelänge och sjöng och pratade med Nalle och Kaninen. När papsen kom och skulle hämta mig för att det var dags att äta, så sov jag jättegott, med Kaninen mot ansiktet och med Nalle på huvudet. Papsen tyckte att det var så sött, så han sprang ned för att hämta kameran, men när han kom upp igen hade jag hunnit vakna och stod redan upp och väntade.

Efter maten satte papsen mig på pottan. Jag fick sitta säkert fem minuter och papsen läste en bok för mig. När han var klar hade jag bajsat, i pottan. Det var första gången. Ganska kul, faktiskt. Annars har jag bestämt mig för att jag inte skall ligga för länge på ryggen när de byter blöja på mig. Det är ju mycket roligare att vända på sig, och så är det kul att se hur papa och papsen kämpar för att sätta på blöjan när jag står på alla fyra, eller när jag sitter ned. Fniss, fniss.

När papa lagade mat gjorde han pasta. Då fick jag leka med en pastapåse, full med pasta. Det var jättekul att slänga den fram och tillbaka.

På kvällen, efter vår promenad, var vi inne hos grannarna, Joëlle, Laurent, Loana, Anna-Lena, Lionel och en flicka till som vi inte kommer på vad hon heter. De hade gäster och frågade om vi ville komma in och äta efterrätt. De ville vi, fast jag gillade inte efterrätten. Men Joëlle hade bakat egna glassrån. Egentligen vet jag inte vad glass är, men rånen var i alla fall goda.

Nu har jag kommit mitt eget Mona-Lisa-leende. Jag drar liksom isär munnen  riktigt brett och så ler jag och nickar med huvudet. Jag har inte sett det i spegeln ännu, men papsen gillar det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar