onsdag 8 april 2015

Hand, fot och välling

Hej dagboken,

De senaste dagarna har jag tränat på tre ord. Fast bara på franska. Det får bli på svenska sedan. Jag kan säga "les mains" faktiskt jättebra. Det betyder "händerna" även om jag inte kan säga det på svenska ännu. Och så "les ped". Egentligen skall det nog vara "les pieds" men så noga skall det väl inte behöva vara. Och när jag är hungrig frågar jag efter "lait".  Papsen vill att jag säger välling men det blir så himla långt.

Har jag sagt att kan kan säga "kaka" på svenska också. Papsen säger att det är när man är som mest motiverad som man lär sig bäst. Han får väl stoppa lite kakor i händerna då, om han vill att jag skall säga det på svenska!

Jag förstår mycket mer än papsen tror när han pratar svenska. Om han frågar om jag vill ned på golvet, så vet jag att jag kan säga ja. Om han frågar om vi skall byta blöja, så säger jag nej. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar