onsdag 15 april 2015

Badkanin

Hej dagboken,

I kväll har jag badat. Det var jättekul, jag skvätte vatten ännu bättre än förra gången. Nu har jag kommitnpå att jag kan skopa upp vattnet med en av silarna och liksom slänga bakåt. Sedan fick jag syn på Kaninen. Han låg på en pall och ville ju också bada. Jag visade klart och tydligt för papsen att jag ville hämta Kaninen, men papsen tyckte inte att det var en bra idé. Tydligen. Förstår man varför? Nej! Kaninen måste väl också få bada? Tycker jag. Men inte papsen.

I går när det var dags att äta kvällsvälling, nästan i alla fall, så tyckte jag att vi kunde äta lite tidigare. Tur att man kan få papsen att förstå, i alla fall, även om han inte alltid håller med. Jag gick fram till köksbänken där vällingen står. Nappflasken hade jag redan med mig, för jag tycker det är roligt att leka med den när den är tom (man kan rulla den och lägga grejer i den, till exempel). När papsen tagit tag i den saken gick jag och hämtade hakklappen. Den hänger ju alltid på samma ställe och man får inte äta utan hakklapp. Inte om man heter Maia i alla fall.

När jag äter nu för tiden, så äter jag först kyckling eller någonting sådant, med grönsaker och potatis till exempel. Jag tcker inte om fisk längre, förresten. Lax går bra, men inte torsk. Och så tcker jag inte om gröna grönsaker längre heller. Helst skall det finnas tomat eller morötter i, då är det gott. Sedan äter jag frukt, och sist yoghurt. Yoghur är också jättegott. I dag, när papa inte verkade komma ihåg min yoghur fock jag gå fram till kylskåpet och säga "yayu" (låter ju mycket godare).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar