torsdag 19 februari 2015

Månadskontroll

Hej dagboken,

I dag har jag varit hos farbror doktorn. Det var bara tre veckor sedan, för sist var vi för sena. Allt var jättebra. Jag hade inte vuxit någonting sedan sist, fortfarande 78 centimer och 8,7 kilo. Det var normalt att det planar ut lite, sa han, innan man skjuter iväg igen.

I tisdags hade jag feber, så papa fick komma och hänta mig från dagis. 39,5 hade jag. På dagis fick jag en tablett i stjärten och på kvällen gav papa och papsen mig jätteäckligt medicin i en lång spruta dom de stack nåstan ned i halsen på mig. Men det var nog bra i alla fall, för sedan kom febern inte tillbaka. I går till exempel var jag lite busig som vanligt. När papsen kom hem så lekte vi på mitt rum, men sedan ville jag leka i badrummet instället. Jag hittade blöjpaketet, så jag började kasta ut alla på golvet. Papsen tyckte att det räckte med typ tio. Det tyckte inte jag, men han vann. Sedan ville jag kolla lite vad som fanns i papperskorgen. Gamla kissblöjor förstås, men man vet aldrig vad som hamnat där mer. Papsen tyckte tydligen inte att det var så spännande. Han borde vara lite mer nyfiken, tycker jag. När jag inte fick titta tänkte jag att det var lika bra att klättra i och undersöka, men det fick jag inte heller. Så himla orättvist! Man kan ju skrika för mindre.

När vi leker, så har jag börjat gå mer och mer, mest med papas eller papsen finger i ena handen, men ibland helt själv. Ibland tänker jag inte ens på att jag gör det, och då går det bäst.

I kväll badade jag nästan en timme. Det var så skönt att jag nästan aldrig ville gå upp. När papsen plockade upp mig var jag inte alls glad. Men, det var redan matdags och i morgon skall jag upp tidigt för att åka till dagis,nså det var inte mycket att välja på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar