fredag 27 februari 2015

Ett två

Hej dagboken,

Ibland när papsen kommer hem från jobbet är han lite långsam med att ta av sig sina ytterkläder och byta om. I går bestämde jag mig för att hjälpa till. När han fått av sig jackan hade han ju en kavaj också. Jag kände att det kunde ta hur lång tid som helst, så jag hjälpte till och tog tag i slagen och drog i sär dem. Ja, ja, han var ju fortfarande tvungen att ta av sig resten själv, men det gick i alla fall snabbare.

I dag på dagis hade jag fortfarande inte gått helt själv när papsen kom och hämtade mig. Ena dagistanten sa att jag bara vill göra det med oss. Då satte sig papsen på huk en bit bort, så att jag kunde visa att han inte narrats när han sagt att jag kan gå. Sedan gick jag massor, så nu fick de se.

När vi lekte på mitt rum kom jag på en rolig lek, som jag bara gjort några gånger tidigare. Först slänger manntill exempel kaninen en bit framför sig, sedan går man och plockar upp den och slänger den igen längre fram. Så kan man hålla på ett tag innan man tröttnar, faktiskt.

Papa höll på med sin gymnastik när det var dags för mig att äta. Men papsen är duktig och kan fixa vällingen medan han bär mig. Först häller han i vatten, sedan pulvret, och då räknar han noga hur många skopor han skall ha. Och jag räknar också. Ett tå, säger jag, men papsen förstår att det betyder  ett och två. Sedan skakar han flaskan med ena handen under mitt ena ben och andra ovanför. Då skakar hela jag och det är jätteroligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar