fredag 13 februari 2015

Jag går!

Hej dagboken,

Papa och papsen kommer att minnas datumet för i går för alltid, tror jag. Och jag också. När papsen var på jobbet och jag var hemma med papa, så bestämde jag mig för att nu var det dags. Jag släppte allt och vbörjade gå. Flera meter på en gång. När papsen kom hem från jobbet mötte vi honom i dörren, fast vi stod borta vid trappen ned til vardagsrummet. "Vänta", sa papa och så fick papsen sätta sig på huk och ta emot mig när jag kom. Han blev så glad att han nästan fick tårar i ögonen, och så var de tvungna att filma. Sedan ringde de farmor och farfar, och mamie och papi.

Sedan bytte papsen blöja på mig. Det är ju lite tråkigt, så jag brukar be papsen om någonting från badrumsskåpet. Ibland fattar han inte vad jag vill ha, ibland får man liksom nöja sig med vilken lite plastflaska som helst. I går fick jag leka lite flygplan med flaskan. Fram och tillbaka med ett lätt brummande ljud. Det blev ju lite roligt och i alla fall lite sött för papsen.

Sedan var jag ganska trött, efter allt spatserande. Då kröp jag lite på golvet och när papsen satte sig ned kröp jag till honom och la huvudet i hans knä, tillsammans med Kaninen. Mysigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar