lördag 26 november 2016

Papas mage

Hej dagboken,

I dag har vi varit hos tonton Eric. Han hade ramlat och slagit i pannan, så han hade plåster och blåmärke. När vi satt i bilen frågade jag pape jur gammal han är,nichbhur gammal papa är. Sedan fågade jag hur gammal tonton Eric är. Papa och pape sa att han är lika gammal som papa, för de låg i mamies mage tillsammans. Då sa jag att jag vill ligga i papas mage.

När vi var på väg hem igen åkte vi genom Thionville. Då var det stopp på vägen, för det var en föreställning i stan. "Oj, vilken lång kö!" sa papa och pape. "Var är kön?" frågade jag. "Det är alla bilarna som är kön", sa papa och pape. "Men jag ser inte kön", sa jag igen. De försökte förklara, men jag såg aldrig någon kö. Jag såg bara bilarna. "Varför var det en pestacle/ förställning?" frågade jag. "Varför var det kö?" "Varför kunde vi inte åka genom stan?" Var fanns kön?" frågade jag hela tiden. Men jag
tycker faktiskt inte att jag fick några bra svar ...

I bilen la jag upp handen framför pape och sa "High five!" Ganska cool, tycker jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar