onsdag 16 november 2016

Dansa

Hej dagboken,

I går när pape kom hem höll papa och jag på att dansa. Det var jättekul. Men ännu roligare var det när alla tre lekte Stora Stygga Vargen/Le méchant loup. Först var papa vargen. Pape bar mig och vi sprang när vargen jagade oss. Sedan satte sig vargen framför brasan. Då gick pape och jag sakta framåt så att vi kunde snudda vid vargens ben utan att han vaknade. När pape varit varg också, var det min tur. Jag såg nog jättehemsk ut, när jag gick med smygande steg med ena armen i taget framför mig, i persikofärgad pyjamas ...

I dag när papa hämtade mig vid bussen var Grant där. Han pratar en anna franska, sa jag till papa. Han pratar likadant som Peppa Pig. Pape berättade att det heter engelska. När pape kom hem frågade han papa om jag redan tagit mitt bad, men han frågade på engelska. "Bath", sa han. På engelska. Undrar just varför han inte sa det på svenska direkt ...

När jag lekte med min boll, sa papa åt mig att ta det försiktigt, bara för att vi var inomhus. "Oui papa, je joue tranquillement!" sa jag. "Ja, jag leker lugnt!" Som om jag inte skulle fatta ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar