måndag 21 december 2015

Julmarknad i Luxemburg

Hej dagboken,

I dag kom farbror Eric och fikade hos oss. Det var mysigt. Han har skaffat ett litet skägg, som tomten, fast mycket kortare, och mycket svartare.

När han åkt tillbaka till jobbet stack vi iväg till Luxemburg. Först promenerade vi en stund. Jag tyckte dock att det vara skönare att bli buren av pépé och sedan av papa, men till slut blev de trötta lch satte mig i vagnen. Det gillade jag inte, men det är ändå okej om en av dem puttar vagnen och den andra håller mig i handen. Så turades de om, så det gick bra. När det blev mörkt tittade vi på alla ljusen på julmarknaden, det var jättefint.

När pépé skulle byta om på mig var jag på jättebusigt humör. Jag ville inte sitta stilla och inte ligga påskötbordet  heller, så jag vred och ände på mig, ställde mig upp, försökte riva upp madrassen och rycka undan handduken. Det håller pépé på spänn, och det är ju bra, så att han inte somnar eller blir slö. I går låtsades jag att jag ville sova på skötbordet och rev upp handduken och använde den som täcke. Det var också kul, men det var roligare i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar