söndag 20 december 2015

Den som inga byxor har ...

Hej dagboken,
 
I dag kom Sophie, Herve, Hadrien och Victoire hem till oss. Pepe bjöd på glögg, fast barnen fick apelsinjuice istället. Och så hade papa och pepe bakat en nötkaka ovar jättegod. Jag åt massor. Men ännu mer lekte jag med Hadrien. Vi sprang och hoppade, både på golvet och i sofforna. Pepe sa till mig några gånger, men jag låtsades att jag inte hört ... Mot slutet kom jag på att jag kanske skulle ta av mig mina byxor. Hadrien tyckte att det var roligt, så han tog av sig sina också. Herve och pépé  sa till oss att ta på oss igen, och pépé hjälpte mig på med byxorn. Han sa till Herve det var okej nu, men om tretton år skulle det inte vara så roligt. Jag fattade inte riktigt vad han menade ned det. Jag blir ju då femton och Hadrien arton och då kan vi ju både ta av och på oss själva ...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar