lördag 19 december 2015

Julfest

Hej dagboken,

Nu har det gått så där lång tid igen, som jag inte vill att det skall göra mellan mina dagboksskriverier ...

I torsdags hade vi julfest på dagis. Det var roligt, men vi hann knappt komma in innan tomtem dök upp. Papa och pepe säger att jag inte var rädd förra året, och jag brukar faktiskt inte vara rädd för så mycket, men den här tomten var hiskligt stor. Och så hade han ett hiskligt stort skägg. Han kom med en hel kärra små paket, och det var ju lite spännande. Men när det var dags att gå fram och sätta sig i tomtens knä för att få sitt paket tyckte jag att det gick för långt. Jag sa nej, helt enkelt. Papa och pepe försökte övertyga mig och till sist gick jag med på att följa med papa fram, och Marie från dagiset. Så jag fick två små paket, en bok pch en godispåse. Sedan kunde vi gå vidare och leka lite, och äta lite kakor. Sedan kom det en stor ren in. Den var jättehemsk och då blev jag riktigt rädd. Jag brukar inte vara så sjåpig, men jag fick säga till papa och pepe att jag ville åka hem. Skönt, faktiskt.

I dag var det en slags julfest i borgmästeriet i Hagen. Man skulle ha med sig en liten sak att hänga i tomtems gran och sedan skulle man sitta i tomgens knär för att få en julklapp. Men vad är det för en tokig ide, att sitta i knäet på tomten? Som. Om det skulle vara så himla kul? Papa fick hänga min lilla julgransgrej och hämta min julklapp medan jag satt i pepes famn. Mycket bätte så! 
Sedan gick vi till Sophie, Herve, Hadrien och Victoire för att bjuda in dem på glögg i morgon. Då fixk jag stanna och fika med dem. Det var jätteroligt och jag åt upp all Victoires äpplemos. Sedan följde jag ned dem till tomten, för de visste nog inte riktigt vad man skulle göra, så jag kunde visa dem. Nu var tomten lite snällare. Kanske kan jag sitta i hans knä nästa år ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar