tisdag 15 september 2015

Mamie och papi

Hej dagboken,

I helgen var vi hos mamie och papi och hälsade på. Papi har varit sjuk, men nu är han mycket bättre. Det var jätteroligt att leka med dem. Fastän det regnade mest hela tiden var vi ändå ute och promenerade varje dag. Jag gick jättemycket alldeles själv. Ibland fick man uu stanna om man såg en liten sten, eller en stor för den delen. På lördagen hälsade vi på tant Helene och på söndagen Dede som är mamies storebror. 

På lördagen fick jag åka karusell för allra första gången. Tre gånger fick jag åka, först med papa och sedan med pepe.

Nu har jag lärt mig att säga skottkärra på franska. "Broette" heter det ju. Fast förut såg jag "böt" i stället. Egentligen låter ju det bättre, men ibland får man böja sig för överheten ...

Jag kan säga nästan alla kroppsdelar på franska nu och en del på svenska. Pepe måste nog träna lite mer med mig.

I dag kom papa och pepe och hämtade mig tillsammans. När jag hörde pepes röst i entren stannade jag upp direkt fmed att köra min lilla barnvagn och sprang till honom, rakt i hans armar. Han blev nog lika glad som jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar