söndag 20 september 2015

I dag växte gräset

Hej dagboken,

I morse när jag skypade med fafoum, faffa och tonton Henke, så såg man inget gräs alls. I kväll när jag gick och la mig, så var det lite, lite grönt överallt. Min gräsmatta blir nog jättefin.

Apropå min, så sa jag i dag för första gången "ma tete" i stället för "la tete", och det betyder ju "min napp" och inte bara "nappen". Viktig skillnad, faktiskt.

I dag var jag på lekplatsen och lekte med massor av andra barn. Louis var där med sin mamma Anais, och jag fick en ny kompis som heter Ainodine eller något sådant. Hsnnes mamma heter Caroline och hennes pappa kommer från England. Men himla roligt var när pepe och jag gick till lekplatsen. Då kom det en mamma och en pappa med en flicks i en barnvagn. Det var Rose, min bästa kompis från mitt första dagis. De bor i Evrange och kom till Hagen för att promenera. Rose kanske kommer i min klass när jag börjar skolan nästa år. Det kanske Louis oxkså för, förresten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar