söndag 12 februari 2017

Återförening

Hej dagboken,

I går hade jag varit med papa hos mamie en hel vecka. Det har varit jättekul. Det var inte så mycket snö, men en gång tog papa med mig upp i bergen så att jag fick åka pulka, de var jätteroligt. Annars har jag fått leka med en sax för barn,  att jag har kunnat klippa sönder massor av papper. Det gillar jag.

I går kom papsen för att hämta hem oss. Vi hade precis varit på stan och åkt karusell när papsen mötte oss på vägen. "Pape", ropade jag. "Maia", svarade han. Och så sprang vi emot varandra och jag hoppad e upp i papsens armar. Jag är glad att du är här/ Je suis contente que tu sois la, sa jag når vi kommit hem till mamie.

På kvällen var det dags att duscha. Papa och papsen var båda mig mig i duschen. När de var klara och ville torka mig sa jag att jag inte var färdig. "Jag har inte tvättat mitt födelsemärke", sa jag. Ganska bra ursäkt för att fortsätta en stund till, tyckte jag.

Jag har förresten kommit på att jag gillar rugby, i alla fall att titta på,  teve.

I dag klippte papa håret på papsen. "Tu se beau comme ca/ Du är snygg så", sa jag till honom, för det var han ju.

Nät vi kommit hem till Hagen i dag, lekte papsen och jag medan papa packade upp alla väskor. Vi låtsades att jag inte var hemma, så papsen ringde mig med min telefon. "Var är du?" frågade papsen. "À la déchetterie/ På tippen", svarade jag. Varför inte, typ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar