måndag 6 februari 2017

Stora klipp


Hej dagboken,

 

Förra veckan var det min tur att bli klippt av papa. När jag badat fick jag stå på en handduk i badrummet. Papé höll om mig och såg till att jag höll huvudet åt rätt håll och att jag inte blev kall, för jag hade tagit på mig kläderna ännu. Jag bytte inte frisyr. Jag tycker om mitt hår som det är, fast det är lite roligt att klippa sig.

 

I lördags var det tandläkarpremiär för mig. Papa har en kund som heter Aline som är tandläkare. Jag fick sitta i en stor stol med en liten grön haklapp på mig. Aline tittade in i munnen med en liten spegel. Jag fick gapa stort. Inga hål! men så borstar jag också tänderna varje morgon och kväll, och papa eller papé hjälper till och borstar det sista.

 

Sedan åkte vi till mamie. Hon fyllde år. Hon hade bakat en chokladkaka, men hon hade inte satt några ljus på den. Det tyckte jag att hon skulle göra, så hon hämtade det. Jag fick blåsa tillsammans med mamie. På önsdagen gick vi ut på en liten promenad, så att jag fick åka karusell, men sedan började det regna så blev alldeles blöta innan vi kom hem.

 

Papé var tvungen att åka hem och jobba, men han kommer tillbaka och hämtar oss nästa helg. Han får sova helt själv i vårt hus. Jag tänkte ge honom en gosedjur att ta med sig, men han sa att han ju hade alla mina gosedjur i huset. Jag har ju bara tagit med mig Kanin och Nalle till mamie. Då sa jag att han kunde ta Groda och ha i sin säng, så att han skulle sova bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar