tisdag 17 maj 2016

Skola

Hej dagboken,


I går skrev papa in mig på skolan. Tur var väl det, för jag har gått en hel vecka och sagt att jag är stor och skall gå i skolan. "Je suis grande. Je vais à l'école", sager jag. För det är ju sant.


I går trädgårdsmästaren med vår nya gräsklippare. Det var också tur, för gräset hade vuxit jättemycket när vi var på semester. Man såg nästen inte marken för allt gräs. Papsen sa att vi bodde i "Lilla huset på prärien", men det förstod jag inte vad han menade med.


När papa, Franck och Sandra klippte gräset stod papsen och jag inne och tittade en lång stund. Jag ville nästan inte gå och äta. Sedan ville jag inte gå upp och göra mig i ordning. Men när vi var i badrummet och jag var på mitt skötbord var det jättemysigt att stå upp och luta sig mot papsen. Jag kan lägga huvudet mot hans axel då och han kan klappa mig på ryggen. Papsen tyckte nog också att det var mysigt, även om han efter en stund tyckte att klockan var läggdags.


Vi läste lite saga, men sedan ville jag kissa. När vi kommit tillbaka till mitt rum igen och satt oss ned kom jag på att jag ville bajsa också, men när vi kommit in till badrummet ångrade jag mig. Vi gick tillbaka och lekte lite med Kasperdockorna, men då kom jag på att jag ville bajsa i alla fall. Ibland är det inte lätt att bestämma sig ... När vi var klara var det dags att gå och lägga sig på riktigt. Jag hade fått en liten puss av papa som var kvar ute med Franck och Sandra. Men papsen fick komma in och ge mig en kram till. Och en till ... Mysigt! Sedan sov jag gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar