torsdag 19 maj 2016

Badkarsnytt


Hej dagboken,

 

I går blev allt papsen förvånad. När han kom hem från jobbet skulle vi ju båda bada och äta och borsta tänder och lägga oss, helst innan halv åtta. Jag brukar kunna dra ut på det lite, så att klockan blir en bra bit över åtta innan sagoläsningen är klar. Papsen har sgat till pappa att det var länge sedan de såg hela nyheterna på teve. Men vadå, jag tittar ju inte heller på teve.

 

När vi höll på att bada, så har han kommit på hur han skall skölja håret på mig utan att jag tycker att det är jobbigt. Jag gillar inte att de tar duschen och sköljer håret, så papsen brukar ta vatten i handen, men då kommer det plötsligt vatten i ögonen, och om jag kanske har två på händerna för att jag håller på att tvätta mig, så gör det jätteont och svider. Mne så kom papsen på att jag kan sitta åt andra hållet i mitt badkar, där man sitter när man är liten. Då kan jag luta mig bakåt, och så håller papsen med ena handen framför ögonen och sköljer med en mugg. Det är jätteskönt, så nu vill jag nästan inte att han slutar.

 

Men som sagt, papsen blev förvånad. Det var fär att när ha n sa att vi skulle gå upp och torka oss (egentligen är det bara jag som skall upp och som skall torkas, men papsen säger alltid ”vi”), så började jag själv plocka upp alla mina badleksaker och satte upp dem på badkarskanten. Det var första gången och jag kan inte lova att det blir varje gång …

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar