fredag 2 oktober 2015

Blöjor

Hej dagboken,

I dag tänkte jag att vi skulle prata lite om blöjor. Alltså, blöjor är ju bra. Fast ibland är de lite i vägen, liksom. Till exempel när man skall bada. När pepe fyllde på badkaret, så visste jag ju att man inte kan bada med blöja på sig, så jag tog av min strumpor, sedan byxor och sist blöjan. Blöjan la jag direkt i papperskorgen, för där vet jag ju att den skall ligga. Tröjan var lite svårare, så den fick pepe hjälpa mig med.

I går tänkte pepe nog att han inte skulle byta min blöja förrän det var dags att göra sig i ordning för sängen. Men jag tyckte att blöjan blev lite för full. Som tur är vet jag var saker och ting finns, så jag sprang (jag springer förresten alltid, det går ju mycket snabbare då) och hämtade en ny, sedan sprang jag in i papas och pepes sovrum tog av mig byxor och blöja. Med rumpan har satte jag mig mot väggen och börja föra in blöjan under stjärten. Men där gick jag liksom bet. Jag vet inte riktigt hur pepe gör, men det var inte så lätt som jag tänkte. Jag får nog spana in lite hur han bär sig åt.

När pepe hämtade mig på dagis i dag, så sa en av dagistanterna till pepe att hon vill fråga om min renlighet. Jag såg nog på pepe att han trodde att hon skulle säga att jag inte var ren. Men åh nej, det var ju tvärtom. Jag säger till när jag vill gå på pottan och har nästan ingenting i blöjan. Hon tyckte att jag skulle börja med sådana där underbyxor med blöja i, för att de skall vara lättare att ta av. Pepe var så stolt när vi gick därifrån :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar