söndag 18 oktober 2015

2 år

Hej dagboken,


I går fyllde jag två år. Nu är jag ju jättestor. Vi firade lite redan i lördags. Då kom mamie och papy med tonton Eric och kusin Léa och hälsade på. Jag fick en jättefin rosa overall av mamie och papy, ochså fick jag leka lite med Léa. Jag hade inte träffat henne på hela det här året, så jag kände inte igen henne när jag såg henne.


Men i går firade vi på riktigt. Först sjöng papa och pépé för mig. Sedan ringed vi fafoum och faffa på skype:n. Då fick jag öppna en massa presenter från dem. Jag fick en jättefin teservis med ugglor på, och så fick jag två böcker med sånger i, och en jättefin träningsjacka i ceris velour med en stjärna på armen, och ett jättesöt tunika med katter på, och så byxor som passade ihop med det, och ett jättefint kort med två elefanter på utsidan, med hjärten på sidan (alltså på elefanterna, inte på kortet), och foto på fafoum, faffa och mig.


Sedan åkte vi iväg till tonton Eric. Där var mamie och papy också, och efter en liten stund kom Eric med Manon och Hugo. Jag lekte jättemycket med Hugo och med mamie. Vi åt tårta och så fick jag fler presenter. Av mamie och papy fick jag en bok där man skall lära sig att vara artig, och så fick jag fiskespö med små fiskar av trä med en magnet i munnen, så att man kan fiska upp dem. Av tonton Eric fick jag två roliga figurer som plingar och åker runt, och så skall pépé sätta in lite pengar på banken från Eric också. Hugo gav mig en liten pippi och en boll. När vi åkte hem på kvällen var jag jättetrött, för jag hade nästan inte sovit någonting. Jag sov hela vägen I bilen, och när pépé tvättat mig och jag hade fått välling, så somnade jag som en stock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar