fredag 1 juli 2016

Skolan


Hej dagboken,

 

I går var jag i skolan. Nej, inte dagis, skolan! Bara i två timmar, men det var jätteroligt. Hadrien var också där, fast inte i min klass, och Vaia och Leia. Jag lekte så mycket att jag skrapade upp hela framsidan på mina nästan nya skor. Jag vet faktiuskt ninte riktigt vad som hände, men papa tror att det var för att jag bromsade med tårna när jag körde bil.

 

Apropå bilar, så håller jag på att ta körkort. Jag övningskör faktiskt, men papsens bil. Jag får sitta fram i hans bil och köra och det verkar ju jätteenkelt. Han vill inte ge mig nyckeln, men jag är säker på att om jag får den, så skulle jag kunna köra iväg direkt. Jag kan redan sätta på bilradion och lyset.

 

När papsen vill att jag skall sluta har jag börjat säga ”Encore un tout petit peu et puis on arrête. D’accord? /Bara lite till, sen slutar vi. OK?” Ibland funkar det, ibland inte, men han skrattar i alla fall varje gång.

 

Jag har börjar flirta lite också. Jag tittar i ögonvrån med stora ögon och ser säkert jättesöt ut. Så skrattar jag lite hemlighetsfullt också. Det funkar också varje gång. Jag har inte börjat göra det ännu när jag vill gå till lekplatsen eller om jag inte vill äta mina grönsaker, men jag kanske borde göra det …

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar