onsdag 27 juli 2016

Pussel och färger

Hej dagboken,


Nu har jag blivit jätteduktig på flera nya saker. Ett tag hade jag lite svårt med färgerna, så jag sa att allt var blått. Eller grönt. Eller någon annan färg. Men nu har jag lärt mig flera färger, så att jag kan se skillnad på dem. I går tog papsen med sig två ballonger hem när han varit och handlat. En orange och en grön.


Papa och papsen har tjatat på mig när jag pusslar att jag ska börja med kant- och hörnbitarna. Först förstod jag inte vad de menade. Sedan började jag fatta, men då låtsades jag ett tag att jag inte visste vad de pratade om. I går kväll busade jag och la bitarna fel hela tiden, fast jag visste. Men i morse när papa var i badrummet och jag var själv i mitt rum la jag både Musse Pigg-pusslena. Papsen har sagt att det är femton bitar i varje pussel, men jag har inte räknat dem ännu.


Jag har börjat tycka att det är gott med nektariner och aprikoser. Papsen och jag brukar leta att jag måste leta fram kärnan själv. Jag vet ju att den är i mitten, men jag brukar fråga papsen var kärnan är ändå.


Nu ska vi snart åka på semester. Det har varit "snart" jättelänge, men nu är det bara två "dodo"/ sova kvar. Vi ska åka till Véro, Jacques och deras katter i Avignon. Sedan ska vi vakta deras hus när de är borta. När de kommer hem åker vi till havet. Det heter Atlanten. Vi ska hälsa på Isabelle, Bruno och Océane i Biscarrosse. Papa och papsen har köpt badring till mig och en massa andra saker som man kan ha i vattnet och på stranden. Det ska bli jätteroligt. Jag behöver semester nu, det har varit mycket ett tag nu ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar