torsdag 18 februari 2016

Papi i himlen

Hej dagboken,


Det har varit några konstiga veckor. Papa åkte till mamie och papi två helger i rad, utan pépé och mig. Pépé och jag hade det jättebra och vi lekte som vi brukar. Sedan åkte pépé till jobbet som vanligt och kom hem på kvällarna, som vanligt. Förra måndagen (som var den 8 februari sager pépé) ringde mamie till papa. Sedan ringde papa till pépé, som kom hem från jobbet. Papa packade en väska, Mitch kom och hämtade mig, papa åkte iväg till mamie och papi, sedan kom papa och hämtade mig igen, fast först lekte vi hos Mitch, Fab och Lolal, för det var jättekul och Lolal har jättemånga leksaker, och en rutchkana som jag tycker jättemycket om.


Nästa dag var jag på dagis som vanligt och dagen efter kom papa hem och åt lunch, packade bilen full och sedan åkte vi alla tre till mamie. Papa och pépé berättade att papi åkt till himlen, till fåglarna och stjärnorna. Det var bra, för nu vet jag ju var han är.


När vi kom fram till mamie var Léa där, så jag lekte med henne medan papa och pépé åkte och hämtade mamie som var någonstans som hade med papis resa att göra. På torsdagen fick jag leka hos Cathy som bor bredvid mamie medan de andra skulle vinka hej då till papi. Sedan kom papa och pépé och hämtade mig, så att jag fick vara med på fikafesten som var i en restaurang. När vi kom dit ville alla säga hej till mig och jag lekte med de nadra barnen poch så satt jag hos Manon och åt kakor.


Nästa dag åkt Manon och tonton Stéphane iväg och dagen efter Manon och tonton Eric, fast tonton Eric kom tillbaka igen. På söndagen åkte pépé och tonton Eric till jobbet. Jag måste erkänna att jag inte riktigt lärt mig pépés arbetstider ännu, men ibland är han ute och reser, så det är bara att acceptera. Han kommer ju alltid tillbaka :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar