tisdag 18 oktober 2016

3 år

Hej dagboken,


I går fyllde jag tre år :-) Nu är jag stor på riktigt! Jag var i skolan ändå, men där ska de fira mig efter skollovet som börjar i dag. Mamie har varit och hälsat på oss några dagar, så efter skolan lekte vi en stund. Sedan sov jag jättelång middag. Jag hade nästan inte hunnit vakna och komma ut med min cykel förrän pape kom hem.


När alla hade bytt om fick jag öppna min första present, från tata Cat, som hon skickat. Det var böcker och en almanacka som man kan sätta på väggen. Alla dagar, månader och siffror var i tyg med kardborreband på baksidan, så att man själv kan bestämma vilken dag det är. Smart, va?


Sedan fick jag gå och leka i mamies rum, medan papa och pape förberedde en annan överraskning. När de var klara hade pape ringt upp fafoum och faffa på Skype:n. De sjöng för mig och sedan fick jag öppna ett paket som de skickat på posten. Det var en jättefin klänning med blommor på.
Alldeles mjuk var den. Sedan fick jag öppna kortet med ett slott och prinsessor på. Och sedan, sedan fick jag dra av ett lakan på någonting stooort. Det var ett kök! Jättefint och roligt, med en massa saker i, glas och tallrikar, kastruller och verktyg. Allt som var i var från farbror Henke, tant Jennie, Kasper och Matilda.


När jag lekt med det en stund kom tata Sandie också. Jag fick en tallrik med ett bi på, ett slags hårband och en väska med alla bokstäver och siffror i, som man kan sätta med magneter, eller så kan man skriva med en filtpenna, eller med kritor på baksidan av väskan. Tata Sandie hade en överraskning till. Hon har köpt en lägenhet. Gissa var! I Hagen :-) Snart behöver hon inte köra bil hem när hon hälsar på.


När vi var färdiga med fördrinken med champagne (som jag inte fick), äpplejuice och oliver, ringde Henke, Jennie, Matilda och Kasper på Skype:n. Farbror Henke spelade gitarr och så sjöng de för mig. jag fick visa alla fina presenter.


Det var en jätterolig födelsedag. När jag lagt mig började det regna lite. Jag gillar inte när det regnar, så jag ropade på pape. Han kom och plockade upp mig, så la vi oss en liten stund i papas och papsen säng. Pape sa att man inte behöver vara rädd för regnet. Jag sa att jag inte är rädd för regnet i deras rum. Det regnade inte så mycket. Papa kom med en liten lampa som jag kan ha i mitt rum. Det blev mycket bättre, så jag kunde sova hela natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar