torsdag 29 september 2016

På banken med papsen

Hej dagboken,

I dag har jag varit på banken med papsen. Det var jätteroligt. Jag fick choklad av papsen kollega Tannaz och lekte mest med henne, men med Birte också. Tur att Tannaz hade köpt lite till mig, när paps och papsen glömde ta med sig min fika hemifrån ... Papa fick promenera när papaen och jag gar upp på banken, för han får inte komma in dör.

Efter banken åkte vi till båsta lekplatsen med massor av saker. I dag fick jag prova att åka linbana. Det var jättekul! Jag åkte massor av gånger och skulle åkt ännu mer om det inte kommit en pojke som tyckte att det har hans tur.

Är papasen var bora en hel vecka för att jobba och för att vara på Bokmässan, var papa och jag ensam hemma. Papsen ringde hem varje dag, men jag blev så himla glad när han kom hem igen. Papa hade sagt att på måndagen, skulle papa komma hem som efter en vanlig dag på jobbet. Och det gjorde han. Han fick en jättelång kram. Nu är allt som vanligt igen. När jag går i skolan är papsen på jobbet, men när jag sovit middag på eftermiddagen kommer han hem en stund senare. Det är mycket bättre. 

Jag har blivit bättre på att borsta tänderna. Papa har sagt att jag skall borsta i två minuter, så han räknar två gånger till sextio. Papsen gör samma sak, fast på svenska. Fast de slutar räkna när jag inte borstar på riktigt. Det är ju mycket roligare att fuska lita och bara borsta i luften.

Papsen skriver böcker. Det har papa sagt. Jag har frågat papsen om jag fpr skriva hans böcker och han sa att vi kan skriva tillsammans när jag blir större.

Jag har sagt till papa och papsen att när jag blir stor får jag dricka champagne. När jag blir ännu större får jag pka i den stora rutschkanan. Papsen sa att jag nog kunde få åka på stora rutschkanan innan jag drickat champagne. Spännande. Det är nog inte så länge kvar till dess ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar