tisdag 7 juni 2016

Ska bara kolla en grej!


Hej dagboken,

 

Nu har jag kommit på två himla bra saker när man behöver lite tid för sig själv. Jag säger ”jag ska bara kolla en grej / je vais just regarder un truc” och ”jag är strax tillbaka/ je reviens tout de suite”. Det är jättebra! Tyvärr verkar inte papa eller papsen köpa det, för de vill gärna följa efter. Attans, men jag SKA få det att funka.

 

I lördags fick jag en ny cykel. Ja, jag vet, IGEN! Men den här gången var det en helt ny cykel, utan trampor. Tur det, för jag tyckte att det var onödigt krångligt med de där pedalerna som satt på den andra cykeln. Papsen trodde kanske att det skulle gå fortare att komma framåt med cykeln än innan. Men se där hade han fel. Det finns ju så mycket att titta på, och då måste man lägga ned cykeln och kliva av varje gång. Ibland ser man någonting som ligger åt andra hållet, åt då måste man ju åka tillbaka.

 

Det regnade en massa i helgen, men papsen och jag var i alla fall på lekplatsen båda dagarna. På söndagen var vi först och lekte hos Hadrien och Victoire, sedan gick vi in och fikade hos oss, fast jag hellre ville fika hos md Hadrien och Victoire. Det var ju jättetråkigt, fast när vi kom in till oss, så var det helt ok.

 

Jag lekte jättemycket i papas och papsens säng. Jag hoppade och slängde mig men papsen var duktig att hålla efter mig. I söndags var det jättekul att ta av mig byxorna och trosorna också. Då låg man ju mycket skönare. Ibland ville jag ligga under deras stora täcke, men ibland ville jag ligga över kuddarna i stället. Jag brukar läsa en av papsens böcker då. Ibland tar jag med mig den till toaletten också. Det finns inga bilder i den, men det gör ingenting. Man kan ju bläddra ändå

 

Nehej, nu ska jag bara kolla en grej. Är strax tillbaka ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar